كنگر پلو با رشته و گوشت
متن دلخواه شما
my-chef.ir
سه شنبه 3 / 3 / 1394 ساعت 8:37 | بازدید : 94 | نوشته ‌شده به دست my-chef.loxblog.com | ( نظرات )

طرز تهیه كنگر پلو با رشته و گوشت,نحوه پخت کنگر پلو

كنگر پلو با رشته و گوشت ، پلو بهاری


بهار است و فصل سبزیجاتی مانند كنگر كه برای قدیمی ها جدا از طعم و مزه دلچسب آن ، حس نوستالژی را هم ایجاد می کند.

 

مواد لازم برای 6 نفر :

 كنگر پاک شده 500 گرم 
 گوشت چرخ كرده  300 گرم
پیاز 2 عدد
 رشته پلویی  200 گرم
برنج 6 پیمانه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری
زعفران ساییده شده نوک قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
روغن یا كره به مقدار لازم


طرز تهیه كنگر پلو با رشته و گوشت :

ابتدا برنج را شسته و با آب و نمک خیس كنید. سپس كنگرهای پاک شده را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود؛ حالا آنها را به صورت خلالی پهن، خرد كنید.

در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و پیاز نگینی شده را در آن تفت دهید. هنگام سرخ شدن پیاز، كنگرها را هم اضافه كنید. علاوه بر آن كمی نمك هم بیفزایید. برای اینكه كنگرها طعم و رنگ بهتری بگیرند، زعفران را در مقداری آبجوش حل‌ كرده و به كنگر سرخ شده اضافه كنید. در ظرف را بگذارید و كمی صبر كنید تا كنگرها بپزند.

در فاصله پخت كنگر، پیاز دوم را پوست گرفته و خلالی خرد كنید. در تابه دیگری مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، پیاز خرد شده را به همراه كمی زردچوبه در آن تفت دهید. سپس گوشت، نمك و فلفل را افزوده و هم بزنید. در مراحل پایانی رب را هم بیفزایید و همراه با گوشت چرخ كرده و پیاز تفت دهید. حالا مقداری آب جوشیده بریزید و در تابه را بگذارید و صبر كنید تا گوشت بپزد.

قابلمه ای مناسب را با مقداری آب و نمك پر كنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. سپس برنج را در آن بریزید و بعد از كمی جوش زدن، رشته ها را هم به همان آب اضافه كرده و صبر كنید همراه با برنج نیم پز شوند. سپس برنج و رشته را با هم آبكشی كنید.

مقداری روغن در قابلمه بریزید. چند تكه نان یا چند برش سیب زمینی و یا هر چیز دیگری تمایل داشتید برای ته دیگ، كف قابلمه بچینید. مقداری از مخلوط برنج و رشته را داخل قابلمه ریخته و روی آن ابتدا مقداری كنگر و سپس مقداری گوشت بریزید. سپس لایه گوشت را دوباره با مقداری مخلوط برنج و رشته بپوشانید و دوباره همین ترتیب  ادامه دهید تا همه مواد تمام شود. حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و باقیمانده زعفران را هم با مقداری آب و روغن و كره روی برنج بریزید و بگذارید دم بكشد.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب